ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

4 Şubat 2013 Pazartesi

OKSALİK ASİT BUHARI İLE DEĞİŞİK KÖYLERDE KOLONİ İLAÇLANMASI

 dün yine oksalik asit buharı ile Kerim YENER hocanın kolonilerinin bir kısmının ilaçlamasını yaptık bir kısmı ise ertelendi çünkü ikindiden sonra söz verdiğim  başka bir arıcı dostumuz vardı aleti hocama brakırım kendisi geri kalanın ilaçlamasını yapar nasip olursa
 söz verdiğim bu arılık ikindi namazını kıldıktan sonra arılığımda. gelip aldılar beni gittim kolonilerinin ilaçlamalarını yaptım bu arılıklar baharda beni etkiliyecek arılıklardır bunlarda varova olmazsa  banada bulaşma rızkı daha alt seviyelerde olur.
 bu gün yine şilenin bozhane köyünde bir abimizin 20 kadar kolonisinin ilaçlamasını yaptım o kadar polen getirisi vardıki ilaçlama bittikten sonra çekerim düşüncesinde idim unuttum en azından bir tane polen girişi çekeyim dedim
evet önemli mesele bu kovan çok iyi arıcı bir arkadaşımızın kovanı denemek için 5 kolonisine kek verdi vermediği sayısı ise 7  yedi kolonisi yaşıyor 5 kolonisi sizlere ömür arkadaşlar ne olur yalvarıyorum en azından kolonilerinizdeki arı mevcutleri yenilene kadar yani kış arıları ölüpte yerine yeni nesil gelinceye kadar kek vermeyelim şu anda kekin çok değişik zararları olacaktır kolonilerinize.birincisi kek arıyı yorduğundan ömürlerini  yeni nesil gelmeden bitecek tir 2 ve 3 cüsü ise keki işlemek için bu mevsim de dahi olsa su ihtiyacı hissedeceklerdir arı suya konun ca suyun soğuk olduğundan dilini değdirdiğinde felç olma rizikosu yüksek ihtimal bunun yanında kovana su girişi olduğu sürece nem oluşacak bu mevsimde nem koloninin sonu olabilecktir.

Hiç yorum yok: