ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

16 Ekim 2015 Cuma

arılıktan


hem üzülmek hem sevinmek buna derler bu gün arılığa gittiğimde sünni döllenmeli anaların birinin kovanında yoğun giriş çıkış olduğunu gördüm girişi bir arı girecek şekilde daralttım yunluk devam etti normalde 6 çıta mevcudu vardı açtım kapağı bi bakim diye yağmacılar bulut gibi havandılar kovanı oradan kaldırdım kuytu bir yere götürdüm yağmalanan 2 çıtayı başka bir kovana koyarak bu kovanı koloninin olduğu yere braktım kenara aldığım kovan a duman vererek tarlacıları ve yağmacıları uçurdum baktım anada sorun yok ama damla yiyecekleri yok 2 adet ballı çıta verdim ve akşam saatlerinde de koloninin kovanında kalan tarlacı arılarını kattım  kovana. bu ölü arılar hem yağmacılardan hemde kendilerden bayağı zahiyat var kendi arısı 2-3 çıta ya düşmüş durumda allahtan ana arı yaşıyor koloninin yağmalandiğına üzüldüm ana arının yaşadığına sevindim. bunada şükürler olsun ve musluklarını da kapayarak birkaç gün kapalı vaziyette kalmak zorunda sebebi 4 gün arılığa gidemiyecem.
bu arada püren (funda) ya götürdüğümüz arıları kışlamıza geri getirip koyduk hayırlısı ile götürürken daha ağır idiler şimdi çok çok haflediler bu da demek tirki var olanı da tüketmişler. birkaç yıl öncesine kadar her sene pürene kovan götürdüm hiç püren balı hasat etmedim bu yıl hadi dedim  belki olur 6 kovan hazırladım götürdüm. ama dün kontrole gittiğimde durumları hiç de iyi değildiler aslında koca yemişler  yeni yeni açmaya başladılar ama havaların müsade etmiyeceği düşünce si ile geri getirdik elimizşn altında olması dahada iyi olur inşallah.

Hiç yorum yok: