ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

22 Eylül 2018 Cumartesi

ARILIKTA SEZON SONU İŞLER




 yılan gömleği bu yıla kadar yılan gömleğini bu şekilde olduğunu hiç görmemiştim sanki insan gömleğini çıkarmış gibi ama yılanda demek ki gözleri ağzı da çıkardığı gömlekte örtüsü kalmakta işin enteresan yanı hanım hadi yılandan korkuyor bunu anladım da gömleğinden korkması çok enteresanıma gitti.

 bu yıl eşek arılarında hiç görmediğim kadar artış var fare yapışkanı yeterli gelmedi  önceki yıllarda erçika plastikten aldığım tuzak lar vardı çok işime yaradı bunun yanında bal süzümünde kap kacağı yıkadımız suları bir su bidonunda toladıydık bunlar ekşiyip sirke oldular birde arı yemi nin sulandırıl mişı vardı bir arkadaşımın arılığında bahardan kalma o da ekşimişi vardı bunları birleştirdim koydum kapanlara giren eşek arıların sürüsüne bereket
 kapana yeni girmiş bir eşek arısı
 sezon sonuna geldik varova mücadelesi henüz bitmedi 5 günde bir ilaçlama devam etmekte bunun yanında yeni bir uygulama deneyecem oksalik asit+ gliserin den hazırlanan bir uygulama belki eski uygulama olabilir ben henüz yeni öğrendim hayırlısı olur inşallah.
 mum eritmede sezon bitti artık güneş enerjisinde mum erimiyor ya nasip seneye yeniden eritebilmek.
 resimde görülen kısım çalılıktı düzelttirip trakya dönüşünden sonra trakyadan gelen kolonilerin bir kısmını buraya koydum
 ana arı üretim kısmini da biraz düzeltirdim ama istediğim gibi olmadı nasip olursa seneye daha düzgün bir hale getirecem.
2018 ilk baharında bu kısım arılıkta kendime göre gözlemlerim oldu bu kısım yerin konumu gereği  ön kısımları doğuya bakmakta güneş arkaya dönünce oldukça soğuk olmakta tarladan dönen arılar üçma tahtasına inemeyip yere düşünce bir daha konana dönemeyip ölmekte bu yüzden ikinci kısmı hazırladım ama koloni  sayısı  artınca burası yine hizmette

Hiç yorum yok: