ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

6 Eylül 2018 Perşembe

VAROVA YOĞUNLUĞU

 bu yıl da her  yıl olduğu gibi trakya da varova kolonilerimizi istilla etmiş durumda en etkili ilaç  ile yapılan  mücadele ettiğim halde kuraramıyorum sebebi ise arıcı dostlarımızın yapmış oldukları duman verdim bu da onlara yeter demeleri trakyadan dönüp balımı sağdıktan sonra ilk mücadeleyi 17 temmuzda kendim hazırladığım şeritleri vererek başladıydım  19 temmuzda varova ile ilgili resimler ile yazı dizisi yayınladıydım bu nresimlerde o yazı dizisinden alıntı dır yeni resim çekme vaktim olmadı dün yine arılıkta genel bir kontrol yaptım kekleri bitenlere kek takviyesi  yaptım dün bu gün bütün kolonilerime yeniden varova şeritleri verdim özellikle trakyadan gelenlerin tümüne şeritleri dün verdimdi bu gün çekmecelerde gördüğüm varova sayısı ilk resimleri aratmıyacak yoğunlukta idiler kendi kendime şöyle bir karar aldım şetitleri 10 ila 15 gün arasında daha ziyade kemirmeye başladıklarında değişiyordum etkili mücadele için her hafta yenileyeceğim.
 bir arıcı dostumuzun trakyada arılarının yarıdan çoğu sönme noktasına gelmiş tir kolonilerinde yaptığımkontrollerde bal stoklarında sıkıntı yok 4 ila 5 çıtada açık kapalı yavru mevcudu var bu duruma göre kovan içinde anada mevcut ama arı mevcudü toplasanız 150-200 adet yok bu durumu ilk kez şahit oldum. bu seneki varova yoğunluğunda etkili mücadele yapılmaz ise bahara çok koloni kayıbı ile çıkılır bu yüden çok etkili mücadele yapmalıyız

Hiç yorum yok: