ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

7 Eylül 2009 Pazartesi

arıcı dostun ziyareti ve sarıcaların arılığın içinde yuva kurması

bu gün şile taraflarında amatör olarak arıcılık yapan bir dostum metin çelik kapı sahibinin arılığıma ziyareti
bu yıl sarıcaların arılık etrafında biraz daha fazla olduğu dikkatimden kaçmadı her ne kadar kapanlara onlarca sarıca yakalandıysada yinede oldukça fazla idiler hatta bu gün bir kaç kez kovanların içine daldıklarını gözlemledim bir ara baharda şurup kaynattığımyerde sarıcaların yoğun bir şekilde olduğunu fark ettim hatta ayağımın ucu ile biraz otları açtım önceki gün kapanların ciğerlerini değişmiştim acaba oraya attımda onumu yemeye çalışıyorlar diye tam bakmaya fırsat olmadan gelen arkadaş aradı tarif ettiğiniz yerdeyim biraz yola doğru çıktım arkadaşı karşılamaya. unuttum sarıcaları zaten bu arkadaşta bizim bakan gibi balkonda arı bakanlardan. neyse onu yolcu edip bir kaç kutunun anası yoktu yapmış oldukları yüksüklere lavra transferi ettim depodan çıkarken tekrar aynı yere gözüm takıldı arılar girip çıkıyor
geçen yıl aldığım zehir vardı onu yuvanın deliğine döktüm yuvaya giriş çıkışlar anında stop
vede dışarda kalan sarıcalar içinde bir lehvanın üzerine fare yapışkanı sürerek deliğe yakın koydum bir tane yakalandımı gerisi çorap söküğü gibi geldi
geç saatlerde eve dönerken baktım artık etrafta uçuşan kalmadı yakalanan sarıca oldukça fazla idi
nereden çıktıysa bilmiyorum bu yıl yok diye seviniyordum eşek arısı kendince yapışkana yapışan arılardan alıp gidecek ama kendiside onların akibetine uğradı

4 yorum:

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Kadıoğlu biz ne kadar mücadele veriyoruz,arılarımızı korumak ve çoğaltmak için ,sarıca arılar ve eşek arıları ise tam tersi tüm uğraşılarımıza rağmen her yıl çoğalarak geliyorlar,mücadeleniz de kolaylıklar dilerim.

Unknown dedi ki...

abi bu sene eşek arısı çok yok bizde ama sarıcalar baksana arılığın içine yuva yapmışlar onu hallettim şimdi başka yuvalar aramaya çıkacam enteresandır bu sene kolaya sirkeye ekşimiş şuruba velasıl hiç birine gelmiyorlar sadece kapana ciğer konunca onlarca giriyor fakat gerisi sanki traş edilmiş gibi daha gür geliyor.son günlerde sarıcalar kovanların içine de girmeye başladılar.

Ballı Baba dedi ki...

Asım abi üretim çiftliği gibi olmuş. Mevsimin kurak gittiği yıllarda sarıca arılar ve eşek arıları daha çok ürüyorlar. Mücadele yönteminde güzel Allah kolaylıklar versin.

Unknown dedi ki...

hocam ne derseniz haklısınız arılığın içineki yuva yapabiliyorlar bide ben eşek arıları ve sarıcalar için yaz başında mücadeleye başlıyorum gerek kapanla gerek eşek eriları için fare yapışkanı en çok da arılıkta olan suluklara ana arılarının su almak için geldiği dönemlerde başlıyorum mücadeleye bu halde iken yine oldukça fazla sarıcalar ama eşek arıları bu sene yok denecek kadar azlar