ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

21 Eylül 2009 Pazartesi

arılarla bayramlaşma

bu günü arılarla bayramlaşma ya ayırdim sabah namaz saatinde sel olacak derecede yağmur yağıyordu namaz sonrasında tekrar yattım madem yağıyor. saat 10 gibi karktım günlük güneşlik bir hava var hemen kahvaltımı yaptım evden çıktım öyle bir yağmur bastırdıki hani derlerya asılda göğe çık gök yüzü sanki akşam olmak üzere gibi karadı çıktım bir kere artık dönüş yok indim merkeze münübüs karkmak üzere bindim gittim arıların olduğu köye öyle yağıyor ki bişey yapabilmek mümkün değil bir ara hava açar gibi oldu kekleri eksik olanları tespit ettim hazırladım kekleri. sonrasında güneş geldi kovanlarda genel  kontrol yaptım mevcütlerde oldukça gerileme var yani bayağı çıtalar boşalmış gözüküyor yani arı belki havanın soğumasındanda olabilir bayağı çekilmiş. fakat sevindiğim taraf kapalı ve açık yavru mevcut leri oldukça iyi genelde bazılarında 5 bazılarında 6 çıtada bal kemerinden sonra yavru mevcut leri var

bir çok kovan 2 kez kekleri bitirirken bu kovan ise henüz ilk 500 gr cıvarındaki keki anca bitirdi bu kovan 10 çıtada arı mevcudu var 6 çıtada yavru var.bayram oluşu münasebeti ile herhalde olduğundan fazlaca öpüldüm şaka bir yana havanın kapalı oluşu vede yağmur münasebeti ile bal ve polenin yıkanmış oluşu sebebi  arılar huzursuz ve saldırı olağandan fazla bazı güçlü kovanlarda bile çiğ yavru atıldığını gördüm halbuki hava o kadarda soğumadı.

deneme maksatlı 10 gün kadar önce normal polensiz çıtaların arasına yukarıda görünen polenli ve yeni yeni kurtlanmaya başlamış çıtayı koydum ve formik asit ile asetik asiti karıştırarak bu bu çıtaların bulunduğu kovanın üzerine boş kat koyarak koydum hatta biraz çekine çekine ikisini katıştırdım hani ikiside kimyasal madde ya reaksiyon patlar gibilerinden bu bün yaptığım kontrolde
kurtçuklar belli bir aşamaya geldiler ve yukarıda göründüğü şekilde öldüler ve diğer peteklere siyaret etmediler ve önemlisi sadece bulundukları yerde kaldılar normalde tünel açıp ilerleme göstermediler.
dişarıda heryer su dolu olduğu halde arılar bu gün kapalı yerde ki suluklarını tercih ettiler
bu mevsimde kaplumbağalar pek gözükmezdiler ama nasıl oldu ise bizimki halen bahçede yağmur yağarken fırsattan istifade kanola tohumlarını serpiştirdim arılığın önündeki bahçeye böylece yağmur sayesinde çapalamayada gerek kalmadan o işide halletmiş olduk.bu arada sarmaşıklardan bayağı polen çektiler arılar halende çekmeye devam etmekteler fakat bir türlü polenli arı resimi çekmek aklıma gelmedi. sarıcalarla bayağı başım dertte bu sene şişelere ne koydumsa hiç sarıca girmedi sadece kapanlara ciğer konulunca girmekteler bu günde ciğer alma aklıma gelmedi.bu gün arılık cıvarında biraz yuvalarını aradım ama bulamadımüstelik hertarafım çamur içinde kaldı hele bizim bu yörenin çamuru öyle piski bir ara yürüyemeyecek hale geldim ayakkabılarım yerden karkmayacak vaziyete geldi.

Hiç yorum yok: