ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

24 Mayıs 2012 Perşembe

REGAİP KANDİL KUTLAMASI VE ARILIKTAN

tüm arıcı dostlarımın ve bütün ümmeti muhammed'in mübarek regaip kandilerini kutlarım ve hayırlara vesile olmasını dilerim yüce mevladan.

bu gün değerli arıcı dostum Muhteşem TURUNÇ hocamın denetlemesinden geçtim
muhteşem hocam arı evine ihtiyaçlarını gidermesi için gelmişken laz arıcıyı denetlemeden geçmek olmaz deyip sağolsun uğradı bende arılığın bulunduğu köyde bir evde boya yapmaktaydım hemem arılığa geliverdim bazı fikir alış verişlerinde bulunduk ne yazık ki vakit uygun olmayışından kendisine ikramda bulunamadım onunda alacağı olsun
bu gün ilk defa gülde arı gördüm desem kimse inanmıyacak ama emin olun ilk kez gördüm arıcı oluşumuz vesilesi ile her gittiğimiz yerde çiçeklerde arı ararız bu günde bu ilk lerden biri oldu
arılığın önündeki bahçeyi bir kaç yıldır ekip biçmiyorlar her yıl değişik tür yonca bitmekte bahçede bu yıl yonca olduğunu tahmin ettiğim bu bitki türedi
bu resimi Muhteşem hocamla vedalaşıp yolcu ederken çektim üzerindeki arıları görünce. arılarda oldukca hareketlilik vardı oysaki etrafta nektar verecek pek çiçek yoktur düşüncesindeydim bu çiçekleri günlerdir gözlemlerdim hiç üzerinde arı görmediydim demekki hava ısısı ve nem gerekmekte idi nektar salgılaması için bu gün o ikili de mevcut idi
oldukca büyük bir tarla en azından kestane akasya açana kadar arılar oyalanıp dururlar çiçek üzerinde de kayda değer arı mevcudu bulunmakta idi doktorumla gözlemlediğimizde.
boyasını yaptığım evin bahçesinde kivi çardağı oluşturulmüş güzelde çiçek açmış arılar polen ihtiyacını giderebilecek düzeyde
kivi çiçeğinde arı
geçtiğimiz hafta köyden bir arıcı dostuma 2 adet kapalı çıkmasına 3-4 gün olan 2 adet ana arı memesi verdiydim hiç biri çıkmadı çarşamba günü yani dün aradım anaların çıkıp çıkmadığını sordum  çıkmadı deyince ben kendisine başlangıç yapılmış meme vermeyi düşünüyordum çünkü elimde yumurta atıp kapatılmış  yeni arı yoktu  istemeyince ilk baharda başlatıcı olarak kullandığım daha sonrada ana çıktıktan sonra  destekleyici olarak kapalı yavrulu çıtalarını alıp alıp dağıttığım bu koloninin anasını vermek zorunda kaldım ana arıyı verdiğimde saat 17.30 cıvarları idi koloninin f2 olmasını da istemiyorum elimde kapalı memede  yok  salı günü transfer ettiğim ana memelerinden dört tane taşıdım bu koloniye saat 20 cıvarlarında bu gün sabah işe gitmeden önce arılığa uğrayıp kontrol ettim memeler beslenmeye devam edilmekte. bu gün akşam saatlerinde yaptığım kontrolde kendi yumurtalarına ana memesi dikmemişti henüz.   

Hiç yorum yok: