ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

18 Mayıs 2012 Cuma

arılıktan



 bu gün arılıktaki ziyaretçilerim istanbul arı Yetiştiricileri Başkanı Onur ÇİLENK birliğimiz danışmanları Cehome KARACA ve Veli KARADANİZ
aslnda başkanım ve danışmanlarımı yemeğe bekliyordum ama onlar anca 17.30 cıvarında gelince bu şansı kaybettiler neyse arılıkta bi eşkiya tavuğu borcum olsun onlara.
misafirleri yolcu ettim arılıkta işlerimi yapmaya devam ettim saat 18.30 cıvarlarıydı öyle bir fırtına çıktıki gökgürültülü yağmur çok iyi oldu diye düşünüyom toprak suya doydu inşallah kestane ve ıhlamurda güzel havalar yaparda ketane nektarından isifade eder arılarımız.
 arılıkta işler o kadar yoğunki sabah sekiz akşam dokuz yinede  yetiştiremiyorum ana kutularında analar çıkmaya başladılar onları takip etmek sakat doğan var ise yerine yeniden meme vermek allaha çok şükür 100 kutunun ana doğumları oldu sadece bir tane sakat olana rastladım bu gün inşallah geri kalan 50 kutuda da sakat olan olmaz düne kadar o kadar güzel akasyadan nektar akımı olduki ballıklarını koyduğum kolonilerde iyi bal oldu inşallah sırlarlarda kestaneden önce sağımlarını yaparım.
 bu gün arılığa giderken yol kenarındaki bu başaklarda arıların kaynaştığını gordum gözlemlemlerim esnasında polen göremedim ayaklarında nektarmı alıyorlar bu başaklardan.
sosyete orman gülü köyümüzdeki bir çok yazlıkların bahçelerinin nadide çiçeklerinden.
bu resimleri bir kaç gün önce çektim o gün çok şiddetli bir rüzgar estiydi rüzgardan önce o kadar güzel nektar akımı vardıki hergelen arı kovan musluklarına zor iniş yapmaktaydılar hava aniden karardı arıların kovana dönüşleri görülmeye değer di fazla sürmedi bir rüzgar çıktı ardından şiddetli bir yağış yağışda fazla sürmedi güneş açtı birazdan arılar polen taşımaya başladılar bahçe içine dolaştım bu çiçekleri gördüm
aşağı yukarı bir saat önce şiddetli rüzgar ardından yağmur arılığın kenarındaki akasyanın çiçeklerinin tamamına yakınının çiçeklerini döktü bu çiçekler sanki yağmur yağmamış gibi polen salgılamaya başladılar
yağmur sonrasında polen toplayan arı

Hiç yorum yok: