ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

21 Şubat 2008 Perşembe

arıcılık hayatımın en kötü günü

bu gün çalıştığım yere gittim işin sahibi dediki hadi gidelim keki yaptıralım olur dedim elemana yapması gereken işleri söyledikten sonra bindik arabaya doğru sultan beyli ye kek imalatı yapan mustafa polat abimizin yerine gittik kekimizi hazırlarrtık ilave olarak yağsız süt tozu ve vitaminler ilave ettirdi keki yaptıran abimiz .ben daha sonra 20kg şeker kalmıştı onu yaptıracaktım makine çekmez dedi başka zamana kalacaktı bu kalan şekeri harmanlayacak kadar bal katsak olmazmı dedim olur dedi hacı amcamız 6 kg bal ısıttık kazana koyduk şekeride kattık toplam 80 kg in üzerinde kek yaptırmış olduk alemdağa gelip 20 kg mını benim eve braktık maskemi ve korük yakmak için de üç adet rüle şekline getirilmiş
körük yakma oluklu mukavvası aldım evden gittik abimizin evine hava gayet güzel etrafta parça parça kar var ama hava sıcaklığı mükemmel kekleri el arabasına koyup arılığa yakın bir yere kadar götürdük sera var seranın içinden geçerek arılığa indik bu mükemmel havaya nazaren arılarda kara kovan haricinde kıbırdama bile yok. önce öteki yere gidelim bahçenin öteki yakasına geçerek bittik oraya orada da durum öncekilerden farklı değil tek tek açtık kovanları hiç bir tanesi yaşamıyordu içlerinde bal mükemmel sonbahar bakımı yapıl mamış arılar sıkıştırılmamış son bahar balımı yapılmayıncada kışı çıkarabilecek genç nesil oluşturulmamış. döndük geriye önceki arılığa kovanları bir bir açtık hiç biri sağ değillerdi arıcılık hayatım boyunca hiç bu kadar üzüldüğümü hatırlamıyom olamaz böyle bir şey.
bu konuyu bu kadar detaylarıyla anlatmamın sebeplerinden biride arıcılığa yani başlayan yada başlayacak olan kardeşlerim önce bir yada bir kaç kovanla başlamaları bu abimizi uzun yıllardır tanırdım ama arıcılık merakı olduğunu bilmezdim geçen yıl aradı beni tlf la kovan üstlerine ne örtüyosun dedi götürdüm arılığıma kullandığım örtü leri gördü sonra kendi arılığına gittik 2 3 tane arısı vardı ve bana dediki felancıyla ortak oldum150 tane arımız var dedi bende sadece allah yardımcın olsun dedim başka bir şey deyemezdim çünkü istanbulda bir muğla arısı faciası daha buna düşen 70 tane son baharda ölmüşler şimdide 30 tane bu otuztanenin belki 10 tane cıvarında veya daha fazlasında belki mühürlü balı olanda vardı ama az öncede belirttiğim gibi son bahar teşfik şuruplaması olmayınca sonuç hüsran.

2 yorum:

TUNCAY ERDEM dedi ki...

Asim abi harbiden cok uzuldum.
Gecmis olsun demekten baska bisey denmez suanda. Demek ki burda birkezdaha su ispatlaniyor ki; sonbahar bakimi bilhassa varoya icin ve ariyi sıkıstırma cok onemli. Bence bunlari yapsaydi mugla arisi bile olsa gitmezledi...
O yasamayi basaran kara kovandandanda ana ari uretmek gerekir. Demek irk olarak zorluklarla iyi mucadele ediyor..

Ali Türk dedi ki...

Demekki bu vatandaş son baharda 50 kovan söndürmüş,ve o zamandan beride arılığa uğramamış,tamamen ilgisiz biri ve bana göre arıcı degil.Arıcı olsaydı gider ara sıra arısına bakardı,yada anlamıyorsa birine derdi benim arılarıma bir bakalım der.Ve bu durumda herkes kendisine yardım ederdi.Bak sen yukarda diyorsunki bir arım giderdi dedin gitti.Arıcı başına gelecekleri bilir.Çok koloni söndürmek için arıcıya afet olması gerekir,son baharda tüm önlemlerini alanın bahara kadar arısına bir şey olmuyor bakmasa bile.Ame bu kadar arı kaybı çok kötü,yazık olmuş.