ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

11 Şubat 2008 Pazartesi

devşirme yöntemi ile oğul

değerli arıcı dostlarım devşirme yöntemi ile oğul demek ayrı ayrı kovanlardan bir veya iki çıta arılı çarçeve alınarak yapılan sistemdir.
ama en uygunu benim deneyerek başarı elde ettiğim yöntem üç ayrı kovandan birer çerçeve arı alarak bir kovanda birleştirmek buradaki en önemli can alıcı konu almış olduğumuz bu çıtalarda ana arının bulunmaması bu konuya çok dikkat etmeliyiz.
bu çıtalar bir kovanda birleştirdikten sonra arılıkta koyulması gereken yere konur bu sistemde her çıtadaki arılar kendi çıtalarını koruma iç güdüsünde bulundukları için kavga olmaz .ve geçen süredede kokuları bir birlerine sinmiş olur ve eğer elimizde hazır ana var ise ana kafesi ile çıtalar kovana konulduğu anda üzerine konulur üç gün sonunda çıtalardakı ana memeleri var ise bunlar imha edilerek ana kafesinin kekli kısmı açılır arılar anaya ulaşana kadar bir veya iki gün geçer böylece ana koloniye kokusuylada hakim olur bazı durumlarda ise koloni ana memelerinin bozulduğu üçüncü günden sonra yeniden ana memesi yapmakta eğer arıcı tarafından bozulmasa bile eğer ana kabul edilirse ana arı tarafından işçi arıların yardımıyla bozulmakta.
bu sistemde kovanlarımız fazla hırpalamadan yeni koloniler edinmiş olmaktayız.
geçen yıl bu sistemle edinipte ana verdiğim kolonilerden tekirdağ da bal bile aldım ama istanbulda kestane balına yetiştiremedim çünkü kat atılma seviyesine gelmemişlerdi.
ana arı yeni olduğu için 8 çıta arıya kabarmış çerçeve koyarak ballık taktım ve iyide bal adim bu kovanlardan.

6 yorum:

İlhami Uyar dedi ki...

Her uygulamadan yeni bilgiler ve tecrübeler edinildiğine inanıyorum.Verdiğiniz bilgiler için teşekkür eder,işlerinizde başarılar dilerim.

TUNCAY HADİSE dedi ki...

Sayın Kadıoğlu,
Geçen sene anlattığınız biçimde bir devşirme kovana bir ana arı verme girişimim oldu.Ancak ana arıyı kibrit kutusunda delikler açarak vermiştim.Daha 2.gün baktım ki bizim ana ölmüş.
İlk kez ana arı verme girişimim başarısız oldu bir dahada denemeye
hiç teşebbüs etmedim.Devşirme koloniyi de en zayıf kolonimle gazete kağıdı usulüne göre üst kattan birleştirdim.
Bu sene yeni analar alacağım.Gene öldürürmüyüz dersin.
Kayseri'den saygı ve selamlar.

cengizbahar dedi ki...

Sayın Arıcılar;
Koloni çoğaltmada en ucuz yöntem ana arıları kendinizin üretmesidir. Amerikadan ithal ana arı üretim seti ile ana arı üretmek çok kolay. Detaylar: www.dorukari.com

Unknown dedi ki...

değerli tuncay kardeşim kibrir kutusunda ana arı verme yanlış bir durum çünkü işçi arılar kibrit kurusunda anayı beslemeleri çok zor bir durum ana arı kafesinde bile keksiz ana arı koymanızı tavsiye etmeyiz bazı durumlarda ilk etapta işçi arılar ana arıyı beslememekteler teşekür ederim ALLAH cc yardıncınız olsun.

TUNCAY ERDEM dedi ki...

Asim abi bende gecen sene yaptim devsirme olayini. 2 citalik kucuk bir kovan yaptim. Ahmet birbilenden okumustum. Bir kac ekleme yapayim; ayni kovandan 2 cita koyacak olursaniz sakin yan yana koymayin cunku arilar salt cogunlugun kendisinde oldugunu sanip digerlerine daliyorlar.Birde devsirme yaparkan citalari aktaracaginiz kovan, farkli bir kovan olsun yani o kovana ait arili cita olmamasi lazim, transfer edilen arilar farkli bir ortama yani kendi kovanlarina ait olmayan bir mekanda olduklarini anladigi için kendi peteklerini koruma içguduleri artiyor ve bir birini kırmıyorlar.

Tuncay Erdem

cengizbahar dedi ki...

Kibrit kutusunu önce şerbette ıslayın. Ağzınıda arı giremeyecek ancak hortumunu uzatıp anayı besleyecek kadar açın. Ananın yanınada bir tane kendi işçisinden koyarsanız daha iyi olur. Bir zamanlar ana kafesi bulamıyordum hep böyle yaptım. Hiç sorun olmadı.