ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

26 Şubat 2008 Salı

gözlerdeki 3-5 yumurta oluşu

değerli arıcı dostlarım bu gün çok enteresan bir durum yaşadım arılıkta böyle bir durumla hiç karşılaşmamıştım bu durumu yaşayan dostlarımdan konu hakkındaki yorumlarınıbekliyorum önceleri gayet güzeldi ne olduğunu bilmiyorum kovanın önündeepeyce bir arı ölüsü var bayağı gücü eksilmiş 1 çıta arı takviyesi yaptım düzelir inşallah.ana arı gayet güzel her hangi bir aksayan tarafı gözükmüyordu.
esas konu bu kovanda ana var ana 2007 model şu ana kadar gayet güzeldi herşey bu gün açtığımda gözlerde 3 ila 5 tane arasında yumurta olduğunu gördüm tam resmini çekemedim arı mevcudunun yoğun olduğu yerlerde tek yumurta var vede sütlenmişler ali türkün dediği gibi ana arı yumurtlamak için parlatılmış göz arar işçi arılar sadece işgal ettikleri yerlerdeki gözleri parlatıp cilalayınca ana butün yumurtalarını bu gözleremi braktı acaba bakalım allah ömür verirse bunuda grecez vede sizlerle paylaşacaz.





1 yorum:

Ali Türk dedi ki...

Abi bu arı ne ırk o çok önemli işte.Anaarı yumurta atma hastası işte.Kesin bu anaarı sıcak iklim arısıdır.Bu tür arılar hastalıklara acayip davetiye çıkarır.Hesapsız kitapsız atıyor yumurtayı.Bakamadıktan sonra işçi arılara iş çıkarıyor.İşçiler alıp atacaklar,atamadıkları içerde hasta olup çürüyecekler.Bu arıyı iki çıtaya düşür abi,yoksa bu arı gidici.