ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

17 Şubat 2008 Pazar

17 şubat arılıklar ve kar

bu gün sabah aslında işe gitmek maksadıyla erken karktımyanımda çalışan elemanı aradım kaldırmak maksadıylatamam abi kahvaltı yapıp geliyom dedi bende kahvaltı yapıp nalbura gittim5 torba alcı alıp çalıştığımız yere götürecez duraktam nalburun karşısında epeyce bekledim taksi gelsinde yükleyip gideyim diye tek taksi çalışabiliyor bayağı beledim ne elemen geldi ne çalıştığımız yerin sahibi farkında olmadan bayağı zaman geçmiş saat 10.30 olmuş arıların bulunduğu köyden bir arkadaş nalbura geldi alış veriş yaptı nereye gidiyon dedim köye deyince bende gelebilirmiyim dedim gel dedi bindik arabasına gittik köye köyde buraya nazaren daha çok kar var arılıklar nerdeyse kara gömülecekler.


gittim arılığa kar esintili yağdığı için bir çok kovanların muslukları kardan örtülmüş



ama içlerinden güçlü olanların önleri kar dolu olduğu halde tm muslukları açıktı hatta arının biri selam verip tekrar geri döndü 3 şubatta yeniden kek verdiğimde bu koloni 6 çerçeve idi güçlü kolonilerin muslukları bu şekilde açık idiler.




asıl yerindeki tezgahlarda kar önlerini örtünce içeride çalışma alanıma yeniden tezgah yaparak akovanları dahada geriye çektim hem böylece kar yağışından sonra hava açınca arılar güneşı görüp hemen dökülmezler dışarı hemde don yaparsa daha içte olduklarından fazla etkilen memişolurlar.





bazı kovanların önünde arı ölüleri gördüm uçma tahtarında kuşlar gezin mişler onlrmı atmış bu ölü arıları yoksa çıkmişlarda karın üzerinde ölmüşlermi bu kısmı anlayamadım.

1 yorum:

TUNCAY ERDEM dedi ki...

Asim Abi masallah kovanlarin bayagi korunakli durumda. Sen iyisinde bakalim ben napacam. Ariliga dahi gidemiyom...