ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

4 Eylül 2008 Perşembe

arılık mesaisi

bu gün öğleden önce arılığa gittim sanki orada onlarca arı yokmuş gibi hiç kanat sesi yok sadece sarıcalar bir kaç da eşek arısı cirit atıyor etraftaönce salı günü verdiğim anaları kontrollü olarak serbest braktım önceleri sadece bir tanesi sıkıştırdı hemen onu tekrar kafesine koydum diğerlerinde önceleri her şey normal gibi idi kapadım aradan bir saat geçtikten sonratekrar kontrol ettim üçünün üzerine uçuşmuşlar onlarıda yeniden kafesledim diğer 4 ü herşey yolunda gidiyordu keklerini verdim kapadım eve dönmeden yeniden kontrol ettim analar sancağı teslim almışlar diğerlerininde kekli kısımlarını açtım.bu arada arılarda mesai tamamen durdu hiç bir gelişme yok temel emicemden aldığım oğul 2 aydır yatıyor mevcut epeyce eksildi diğer kovanların da keklerini verdim.
bu arada kapanları kurduğum günden beri temizlemeden sadece ciğerlerini yenileyip brakıyordum bu gün içlerini temizleyip yeniden ciğer taktım 5 adet tuzaktan oldukça fazla sarıca sinek ve eşek arısı ölüsü çıktı
demekki bu sarıca ve eşek arıları yaşamış olsaydı bizim kovanların mevcudu çok daha eksik olurdu
bir kaç saat içinde 5 adet kapana 100 ün üzerinde sarıca bir kaç tanede eşek arısı yakalandı.

1 yorum:

mynet hava durumu dedi ki...

güzel paylşım.