ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

2 Eylül 2008 Salı

yeni kolonilerim ve kek

bu yıl arı bölmeyi dşünmemekte idim ağustoz ayının son salı günü üçüncü sağımın son kovanlarındaki balları almakta idim 13 nolu kovandaki bal ballar dikkatimi çekti katta 10 çıta ful mühürlenmiş bal balları aldım birde anasını göreyim dedim acaba ana yoktabal stoku ondanmı çok yoksa dedim baktım kuluçkalıkta mükemmel yumurta var anayı baktım 2007 model sarı boyalı tek ana kazandan gelen ve arılığımın tek 2007 model anası o anda karar verdim kazandan yeniden ana ısmarlayıp devşirmeüsülü üle yeni koloniler oluşturup gelen anaları vermek niyeti ile çarşamba günü uygun kovanlardan birer çıta alarak üçer çıta olarak ruşet kovanlarda yeni 8 koloni oluşturdum perşembe günü şiparişi verip parasını yatırıp makbuzu faksladım saat 17 gibi aradılar ismini hiç duymadığım bir kargoya verceklermiş üstelikte adrese teslim değil istemedim cumartesi kargoya verdiklerinisöylediler tlf la kargo şirketini aradım ancak pazartesi ulaşırmış geri iyade etmelerini rica ettim T.K.V görevli arkadaşı aradım gsm den oda münasip gördü yollama pazartesiye kadar sürdü dün de ben 5 tane daha ilave ederek 13 çıkardım sayıyı bu günde saat 11 gibi çalıştığım yere getirdiler gittim kovanlara dağıttım ana memelerini keserek ramazan münasebeti ile arı sütü yiyemedim ama israf etmedim koyu renkli küçük bir şişede topladım sütleri balla karıştırıp daha yararlı bir şekilde tüketilmek üzere işim bitti arılıktaki itiratgahımda uyuya kalmışım. tlf çaldı arayan kendi deyimi ile beyaz kovandan sait abi kendisi ile bu güne randovileşmiştik sultan beyline gidip kek yaptırmak için eve gelip 15 kg kadar balı hazırladım ve sultan beyli kekçi abinin yolunu tuttuk.
sait abi kek yoğrulmak üzere balını ısıtırken normalde bakıldığı zaman pudra şekeri tozu pek belli olmamakta ama objektifte oldukça fazla olduğu belirgin sait abi tanın mayacak şekilde
................mustafa abi ve iki yardımcı oğulları bu aralar hayli yoğunlar bir taraftan şekeri çekip pudra şekeri yapmak diğer taraftan balı ısıtıp kazanda kek yapmak allah yardımcıları olsun..............

Hiç yorum yok: