ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

20 Eylül 2008 Cumartesi

bu gün saat 13 cıvarlarında paşa köydeki arılığımın komşusu arılığın sahibi mehmet çiftçi aradı ben arılığa gidecem gelirmisin aslında işimde öyle yoğunki gitsem bir türlü gitmesen bir türlü çünkü yarın işi teslim etmem lazım sonuçta elemana braktım işi saat 15 de öğle namazını kıldım çıktım inşaat tan ümraniyeden alemdağa gelmek tam 1 saat sürdu ekşioğlu mahallesine çiftçinin yanına gittim benim eve uğramadan bastık gittik paşa köye arılığa hava çok bulutlu yağdı yağacak gibi arıların dış görünüşüne bakarak açtım bir kovanı birazda zor oldu çünkü benim kovanların kat ve kapaklarıvidalı şarj lı matkabı götürmemiştim.
zorda olsa tornavida ile açtım bir taneyi içindeki arı mevcudu iyi alt kat ful arı dolu kattada 4 çıta oldukça yoğun arı sarmış rast gele ikinci çıtayı çektim kattan üzerindeki arı miktarı oldukça yoğun orta kısımda çıtanın yarıya yakın bölümü kapalı yavru dolu ana arıda bu çıtada onu kuluçkalığa transfer ederek bu çıtayı ruşet kovana koydum arıları ile birlikte kapadım önünü kapağını koydum arabaya. bu arada suyu bol gören yerlerdeki ve çamlıkların içindeki pürenler süper açtılar arı bile konuyor pürenlere.
saat 17 30 cıvarıydı reşadiyedeki arılığa geldiğimde üstelikte yağmur yağıyordu. dağ güzeli anayı kekli yerin üst kısmını açarak kaderine terk etmiştim çünkü iki kere ben salmıştım sıkıştırmışidiler tekrar kafeslemiştim içinde de asker oldukça eksilmişti açtım heyecanla kovanı baktım dağ güzeli dizginleri ele almış dolaşıyor önce arıları ruşetten normal kovana aldım üzerine sinek teli koyarak kat koydum üstüne paşaköyden getirdiğim arıyı koydum üzerine kapadım üstünü yarın arılığa gitmem mümkün değil çünkü bu günde kaytardık işten yarın sıkı bir çalışma ile orayı bitirmeliyizki benum arıcı temel emicem alemdağa karadeniz yemekleri ile meşhur olacak otantik bir zigana restorant ve kafe açıyor ümraniyedeki işin yanında temel emicemin işide aksatmadan yürütülmeye çalışılıyor.bu arada makinem yanımda olmadığı için pürenlerin resimlerini tlf la çektim.

Hiç yorum yok: