ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

11 Eylül 2008 Perşembe

dağ güzeli ve sarmaşıklar

koloni anayı kabul etmeyince sen ne kadar uğraşırsan uğraş boşgeçen hafta çarşambadan bu yana 6 taneye sorunsuz şekilde kabul ettirdik biri kabul etti görünüp aynı gece kesmişti anayı o koloniye pazar günü yeni ana vermiştim kekli kısmını salı günü açmıştım bu kün anaya ulaşmışlar ya nasip sonuç yarın belli olur.8 gün zaman zaman saldığım sıkıştırılınca tekrar kafeslediğim son olarak dün bütün koloniyi ıslayıp anayıda serbest braktığım kolonibu gün öğleden sonraki kontrollerimde ne yazıkki bulunamadı bunun üzerine dağ güzelinin kızını olduğu gibi koydum üzerine birde dün bir çıta açık ve kapalı yavrulu çıta vermiştim ona ana memesi yapma hazırlıkları başlamıştı bozup dağ güzeli iliştirildi kovan üstüne bu arada sarmaşıklarda açmış ama arı yerine sarıcalarla minik arılar var onlar konuyor şimdilik

birde merak ettiğim konu her gün onlarca eşek arısı yüzlerce sarıca yok ettiğim halde bir o kadar daha varlar acap bu kadar sarıca bizim yöreye mahsusmu birde mücadele etmeyen lerin kovanları ne durumdalar acap.

1 yorum:

UĞUR KIRAN dedi ki...

Asım abi, bu sene benim görüştüğüm kişilerden aldığım bilgilere göre her tarafta aynı durum söz konusu.Bu sene sarıcaların ve eşek arılarının yılı.İnsanın yediği yemeğe bile saldıracak kadar kudurmuş bunlar.yağmurlar başlayınca kesilirler inşallah.