ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

13 Ağustos 2009 Perşembe

arılıkta bu gün ve dünkü çalışmalar

öncelikle bu yıl deneme maksadı ile sahte anaya kaçmış bir koloniye hiç bir şey yapmadan ana kabul ettirebilirmiyim diye sahte anaların olduğu halde ana arıyı kaferle koydum koloninin üzerine 4. gün çıtaları kontrol ettiğimde çatlamış ve sütlenmiş yumurtaların haricinde yumurtanın olmadığını gördüm ve ana kutusunun kekli bölümünü açıp braktım ve sorunsuz şekilde ana kabul edildi bu ilk deneme mayıs ayında idi haziran ayında ana döllendirme kutularımdan uçuşa gidipte dönemeyen 52 adet olduğunu görünce boş verdim ne halleri varsa görsünler diye bir çoğu sahte anaya kaçtı işlerde yoğundu arılığa gidemiyordum sonrasında bir ara yine ana arıyı jantere yumurtlatıp bakıcı koloniye verdim memeler hazır olunca sahte anaya giden kutularada verdim memelerden analar uçuşa çıktı yumurta atmaya başladı ve yumurtalar işçi arı gözü olarak kapanınca çok az bir takviye verdim her birine ve sorunsuz bir şekilde sahtelerden kurtuldum.son olarakta trakyaya giden kolonilerimden 3 tanesi sahte ana yumurtası iledolu vaziyette geri geldi oysaki ana arının çıktığı memeler henüz tam sökülmemiş yerlerinden döllenme uçuşundan dönememişlerdir farkına varınca anasız olduklarını 3 nede kutu ile anaları vardım 2 si 4. gün bütün çatlamamış yumurtaları söküp attı ve kekli kısımlarını açtım diğeri 6. gün yeniden yaptığım kontrolde halen yumurtalar vardı rizikoya girerek kekli kısmını açtım bir müddet sahtede yumurtladı anada ama sahtenin yumurtaları devamlı sökülüp atıldı şimdi ise sahte anadan eser yok işler yolunda.



bu gün öncelikle bu hafta ve önümüzdeki hafta sahiplerine gidecek olanan anaların kutularının keklerini koydum tellerini zımbaladım ana koyumuna hazır vaziyete getirdim sonrasında ruşetlerden 10 tane anayı yakalayıp koydum ana kutularına
aslında bu gün kargoya vermem istendi fakat mesai saatinin bitmesi ile kargoya geç kaldım nasip olursa yarın verilecek
dünkü çalışmalarda bütün kovanlarıtektek elden geçirerek önceden balını süzüp yalanması için tekrar kovanlara verdiğim çıtaları aldım ve temiz ve yavru atılabilecek durumda olanları ayırarak .kontroller sırasında kuluçkalıklardan bal ve polenle bloke edilmiş 5er adet çıtaları çekerek ballığa yerlerine ayırdığım çıtalardan verip arıların tamamen kuluçkalığa inmelerini sağlayıp keki verip örtü bezini örtüp yeniden katı koydum ve 5 er adet ballı ve polenli çıtaları katta yedeğe alındı daha sonra verilmek üzere trakyadan geldikten sonraki sağımda 1 tane ayçiçeği ballı çıtaya rastlamamıştım şükür kontrollerde 1 taneye rastladık.
trakyadan gelince sırlanması için sağımda alamadığım çıtalar neredese ise tamamı sırlanmaya yakınlar
bazı yerlerdede polen olup polenlerin üzerine azıcık bal koyup sırlamışlar

bu kolonide benim f1 kafkasımnasıl olduysa trakyadan gelince sadece kattaki ballarını alıp kuluçkalık düzenleme si yapmamışım3 çıta çektim normal şekilde4. çıtaya sıra geldi sanki çakmışlar yere hem musluktan hemde havalandırma deliklerinin etraflarından
çıtayı öylepropolisle yapıştırmışlarki az daha sökemeseydim hilti alıp gelecektim.hemüz yazın ortasındayız yöre olarak bizim kafkas kızları şimdiden kış moduna girmişler ama yavru olarak henuz değil 5 çıtada ful yavru 7 çıtada ise kısmen yavru mevcut leri var resimler tlf la çekilince istediğin gibi olmuyor yumurtalı çıtaların resimleri belli olayacak durumda idiler

kafkas kızlarından söktüğüm propolis kütleleri resimdekiler henüz 3te 1 i

2 yorum:

mesut çetin dedi ki...

merhabalar ana arı almak istiyorum sizde fiyatı nedir kafkas mesutttcetin@hotmail.com

Unknown dedi ki...

iyi günler dostum ben kafkas ırkı üretmiyorum sadece karnıyıl melezlerini üretiyorum ve ayrıca 2009 ana sezonunu kapadım şu anda elimde satılık ana arım kalmadı