ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

15 Ağustos 2009 Cumartesi

bal sağımı ve izinsiz katlar


bu gün isaklı koyü şimşak cumhuriyeti yusuf şimşak eyaletinde bal sağımında idim vatandaş mütait ya ruhsatsız katları atmış ammaaa 2. 3. katlara iskan alabilmiş gel gelelim 1. katlara iskan alamamış. şaka bir yana birinci katlarda petekler gayet güzel ve temiz olduğu halde ne arı var nede bal sadece burayı transit yol olarak kullanmışlar öncelikle 4 adet amcasınınkovanının balını aldıktan sonra bunların sağımını yapma maksadı ile depoya geçtik 4 kovandan 40 çıta cıvarında bal aldık
yusuf kardeş geçen yıl manüel 4lü makinede bal sağımından illellah deddiydi bu yıl tam otomatik makine aldı her ne kadarda hız ayarlı ise 50 devirin üzerine çıkaramadık önce düşük devirle çıtaların içindeki balların yoğun kısmının atılmasını sağladımsa sağ sol çevireredk sonrasında hızlı devirde çıtalar alt ve üsten 4 telli olduğu halde taze yanı bu yılın kabartılmış çıtalarının bir çoğunu bozdu

bunun yanındaçıtalarda oldukça bal kaldığına şahit olduk bunun üzerine yusufun kardeşi dayısının dörtlü makinesimi getirdi ilk süzülen 40 çıta nın bir kısmı o makıneden geçirildiğinde 5 kg a yakın bal olduğuna şahit oldum. sonrasında o makinede dişli sıyırdı herhalde benim makineyi getirdiler. bu gün yusufla + - kutuplar dık hiç bir konuda mutabık olamadık yeni makineyi beğenmediğimden teknoloji haini oldum.bu resimi özellikle kardeşi çekmemi istedi o kadar ful sırlı balın yanında böylesininde olduğunu ağabisinin her şeyin en iyisini yayınladığını .şaka bir yana çok güzel bir gün geçirdik yusuf kardeşimizin bu günü beklemesine değdiğine şahit oldum aile bireylerinin 4 er kovanı var baba 4 yusuf 4 amcası 4 abisi 4 ve kardeşi de 4 olmak üzere 20 bal alınması gerekenkovan vardı16 sının balını aldık 8 inin de sağım işide bitti ortalama kişi başına 80 ila 100 kg bal aldılar allah afiyetle yemeyi nasip etsin
bu yeni makinedeki sağımda dikkatimi çeken bir husus ballar krem şeklini aldılar sanki çıkolata gibi
benim makine ile santafüj olan ballarda ise krema şeklini almadı ballar
yusuf kardeş ekip çok sağlam süper dediği maç başlayınca hepsi arazi kardeşinin kayın pederi işleri bitirdi
damadı geldi toparlamaya ekip süper idi 8 çıta balı anca süze bildiler
süper akip eski toprak 2 amcamız zaten onlarda olmasa işler arap saçına dönerdi
çıtaların doluluk oranı ve sırlanma çok mükemmel.
ama yusuf ağa yinede hayal kırıklığına uğradı giriş katlarına iskan alamadı ya bende üzülmesin diye kiracıları birer kat aşağı indirip belediyenin kaçak katları yıkmasına izin verdim
ağam yine her zamanki gibi mangalın başına geçmiş bu sefer ekip kalabalık diye eşkiya tavuğu yapamadı zatende yapamazdıya çünkü idam sehpası halen bende
ilk işe başladık ekip bayağı kalabalık amca bacanak iyi dedim işler yolunda biz yusufla kovanlardan bal almaya başladık kimse kalmadı 2 hacı amca 2 de çocuk yemeğin sonuna doğru bayağı gelen giden oldu ama hepsi kuru kalabalık
hadi seninde hatırın kalmasın büyük arıcı dudak göz nasıl anca şimdi arıcı oldun bu işin tedavisi yok hadı yeni işin hayırlı olsun
elektrikli sır alma biçağı aldık ama randıman yok yine eski üsül devam

bu arada yusuf bey sarıcalardan şikayetçi oysa kovanlarında sarıca anası üretimi yapıyor kendide bilmiyordu o makas böceği diyordu
bozunca yuvaları birinden ince belli sarıca ana arısı fırladı vay be biz ormanda yuvasını ararken kovanlarımızda sarıca anası üretiyormuşuz dedi

bu arada bakıma ihtiyacı olan kovanların katlarını aldım ve sırlanmamış olan balları güçlü kovanlara taksim ettim
katları alınmışları ve ruşetleri formik asitle varova mücadelesini yaptım
aşağı yukarı 500 er gram da kekini verdim bu arada sabah akşam saatlerinde salgı balı akımı devam etmekte öğle saatlerinde arılarda hiç hareketlilik yok bu gün yusufun kardeşi makineyi alıp gelince asım abi senin kovanlarda arı varmı hiç çalışmıyorlardı dedi

2 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Asım Abi.

Yardımların için eline sağlık diyorum.Sana takılmayı seviyorum.+-ikisini birbirinden ayrı düşünemezsin.Fakat sana bir miktar hak vermekle birlikte makina konusunda suçu makinede aramaktansa bence birazda kullanımdam kaynaklanan sorunlar var gibime geliyor.Yoksa gitti bizim milyarlar.Senden ayrı düştüğüm mevzu bu olmaz deyip kestirip atmıyorum.Bir şekilde sorunun çözümünü bulacağım.İnadum inat!

Unknown dedi ki...

nasiiiilllllllllll benim dediğine geldinya şimdi serbest sin edebilduğuni arduna koymayabilirsin sana herşey yakışır