ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

7 Ağustos 2009 Cuma

trakya balının sağımı

dün kovanlardan alıp bu gün süzmesini yaptığım trakya balı bu yıl önceki yıllara nazaren oldukça düşük seviyelerde birde bu yılki balın ayçiçeğine nazaren başka çiçeklerden oluştuğunu sanıyorum çünki ayçiçeği balı açık sarı renginde idi bu yılki bal ise oldukça koyu renkli. çıtalarda doluluk oranı düşük. çok güçlü arılarda ballı çıtalar bu şekilde güçlü olmayanlarda ise katlarda arı kalmamış arı oranı oldukça düşmüş kuluçkalıklar ise bal ve polenle bloke olduğu için yavru lama alanı 1 veye 2 çıtaya kadar düştü 28 temmuz salı sabahı getirdık arıları çarşamba günu kuluçkalıklardan ballı çıtaladan ballığa çekerek yerlerine esmer temiz kabarmış petekler koydum dünkü kontrollerimde bütün çıtalar lavra ve yumurta ile dolu vaziyette
mühürsüz alanlarda yeni yeni yusuf şimşağın meşe balı dediği aslında muğla ve cıvarlarında çam balını yapan böceğin yaptığı basra balı olduğunu sandığım bal ile yeni yeni ıslanmaya başladı

bizim bu yöredede 4 yıldır ağustoz ayında bazı ağaçların yaprakları örneğin kestane, incir,fındık,meşe ağaçları yaprakları tatlı bir sıvı ile bulaşmış günün erken saatleri ile geç saatleri arılat oğul vermişçesine kaynaşmakyalar
basra balını yaptığını yatığını sandığım böcek aynı mum kelebeğine benziyor ama onun kadar büyümüyor birde uçamıyor dokununca çekirge gibi sıçrıyor.

02.08.2009 tarihinde balpower üzerinden, yazan: yazan kamil35

Kızılçam dalındaki basra böceği... Çam balının kaynağı olan böcek. Sarı renkli olanlar. Böceğin boyutları bir toplu iğne başından küçük..
20 gün cıvarında oldu ben bu resimi çektiğim kamil kardeşimizin çekip yayınladığı resmin bir benzeri hatta böcekler canlamışlardı ben bu resmi çektiğimde yumurtaya bulaşmamış yeşil gövdenin bitiminde bu kümeden çıkan kelebek şeklinde mor bir böcek görülmekte geçen sene ve önceki seneler yüklü miktarda bal vermişlerdi fakat ben bu böceğin verdiği balı geçen sene ayrıntılı bir şekilde anladım tam trakyadan getirdik arıları bir iki gün içinde arıların çok seri bir şekilde çıktıklarını ve kovana dönüşlerin ise yüklü ve zor inişleri dikkatimi çekti ormanın içine girdim sanki ormanın içine bal dökmüşte bütün arılar yağma yaparcasına orada acaipte bir uğultu var kudret balı olsa gerek dedim çıktım oradan yine bir ara arılığın önunde 2 adet fındık ağacı var onun yanına gittim arılar sanki yaprakları koparacak biçimde yapışmışlar yaprakta bu böcekler dikkatimi çekti dokandım böceğe çekirge gibi sıçradı. mehmet çiftçi abiye sordum bu çam balını yapan böcek nasıl bir şey diye tarif etti tarifler aynı bir ara benim arılığa gelmişti gösterdim bitkilerin üzerindeki yumurta kümesini onun aynısı dedi.fakat geçen sene dikkatimi çeken mevzu ben trakyada sağımı yapıp getirmiştim arılarımı burada o bal sonunda yeniden sağım yaptım ve püren ve koca yemişe götürdüm çam balının donmadıgını biliyordum fakat bizim buradaki geçte olsa dondu


bu yıl daha detaylı donup donmadığını anlamak için sırlama alanı fazla olanları aldım ve süzdükten sonra güçlü kovanlara verdim bu boş çıtaları. aslında kara kovan balı arıcı dostlarıma bir öneri resmini çekecektim hem telefonla gece resim çekilmiyor hemde unuttum. bilindiği üzere en kaliteli mum sır mumu isteyen arıcı dostlarım yada kara kovan balı yemek isteyenler desem daha uygun olur sır mumlarına bir miktar bal katarak iyice karıştırılırsa kara kovan balından pek farklı olacağını sanmıyorum.


dün arılıkta gezinirken otları içinde arıların kaynaştığını fark ettim biraz dikkatli baktım arılar çimenlerden polen toplamaktalar sizlerle paylaşmak istedim yanlız fotoğraf makinem henüz yapılmadığı için telefonun görüntüsü anca bu kadar.

3 yorum:

Unknown dedi ki...

Asım abi hasatın hayırlı ve bereketli olsun,selamlar saygılar.

Unknown dedi ki...

mehmet'cım çok teşekkür ederim allah razı olsun selav ve sevgiler bizdende.

Adsız dedi ki...

kadıoğlu mart ayında arı sağar işine şeytanın bile aklı ermez beni tanıdınmı bal hırsızı çiftci selamlar