ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

21 Ağustos 2009 Cuma

şimşak eyaletinin ana arı değişimi ve bölme işleri şükürler olsunki bitti

salı günü ali türk ten arıları aldık çarçamba sözleştik saat 10 gelecek alemdağa beni alacak başlayacağız işlere saat 11 de geldi gittik eyalate bölme yapılacak kovanlar hazır değil çamur kir içinde bunları temizledi saat 14 oldu başladık babasının kovanlarına ana bulmak o kadar sorun olduki sadece o gün 6 veya 7 kovanin işerini anca bitirdik arılar 19 cıvarına kadar o kadar sakindiki 19 dan sonra çok aşırı taciz altında daha fazla çalışamadık paydos 2. gün işler biraz daha rast gitti 17 den sonra başladığımız halde 9 kovanın işini bitirdik bu gün yine 18 den sonra 4 kovan kaldıydı onları bitirdim çok şükür tere yağlımüşterinin ana değişimi ve bölme işleri bitti.
birinci gün saat 19 cıvarlarına kadar etrafta o kadar yağma olmasına olanak sağlayacak unsurlar olduğu halde kimseden çıt çıkmıyordu.bu kovandan sızan bal yalatılmak üzere kovana konan çıtalardan. bal sağımı benim görüşüm çok kötü geçti çıtalarda aşırı derecede bal kaldı çıtalar çok bozuldu bozulan çıtalarda aşırı derece bal kaldı ne oldu ise 19 dan sonra ortalık öyle karıştıki bütün kovanlar dışarı döküldü fakat yağma olayı olmadı şükürler olsun. 2. günde bitmeyince işler bu güne kaldı makinemin tamir olduğu mesajı gelmişti hem onu almak için hemde oksalık asit formik asit ve sitrik asit ihtiyaçlarımızı tedarik etmek için eminönüne gittim daha önce gürol tiryakiye 1 kova kek ödünç vereceğimi söylemiştim onuda emin önüne kadar götürdüm kekçi amcamız burada olmayışından yaptırıncaya kadar idare eder arıları.
bu da şimşak arılarından enteresan bir durumkovanın içinde 9 adet boç yani yalanmak için verilmiş çıta varkenörtüye dalak takmak ne iş bu mevsimde.

Hiç yorum yok: