ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

7 Ekim 2008 Salı

forbeevar jel formik uygulaması ve arıların sıkıştırılması


biohayat firmasının ürettiği jel formik asiti uygulamasını yaptım bu gün bilindiği üzere daha önce 2 kez oksalik uygüladım bir kerede % 85 lik formik asiti su ile %65 e indirerek bez üzerine irınga ile korumasız olarak uyguladıydım.bio hayat firma yetkililerine çok teşekkür ederim bu ürünü bana deneme fırsatı verdikleri için .

fundaya gelmeden önce 14 adet katlı kovanda en az olanda katta 4 çıta arı vardı ve ayrıca her çıtada daha fazla mühürlü bal ve bir o kadarda göz balı mevcut idi.

kovanların katlarındaki arıları aşağı silkeleyerek örtü bezleri kuluçkalığın üzerine indirdim şu an katları söküp götürme şansım olmadığından dolayı bu yöntemi uyguladım.
bu kovandaki enteresan propolisleri fundaya gelmeden önce iyice temizledim örtüyü değiştirdim allahın dağında nereden buldular yine böyle propolisleri

kara kovan olduğu yerde sayıyor hatta onun mevcudundede büyük düşüş var

bu yavrulu çıtaların tamamı altteki 7 çıtalı arıya ait

açık ve kapalı yavru mevcudu fena sayılmaz

bu yavrulu çıtalar tamamı aynı kovana ait

yavru durumları fena sayılmaz

10 çıta olan arılar 6-7 çıtaya gerilediler arıların işgal etmedikleri çıtaları alarak içlerinde daratmalar yaptım

1 ay önce arıları pürene götürmeden öncebu çıtalarda yer yer mühürlü bir çok yerlerinde göz balı vardı o günden bu güne kimine 1kg kimine 500gr kek verdiğim halde stokların bitme sebebi pürenden bal akımı henüz başlamamış olması.

şu an içinde arı yok gibi gözüküyor aslında bir hafta öncesıne kadar kattaki mevcut üç çıta nın üzerinde idi. şimdi kattaki arı yok denecek kadar azdı çünkü katta hiç bal kalmamış katı çözmeden ilaçlamayı yattım kekinide koydum örtüyü kuluçkalığın üzerine indirdim mevcut şu an 10 çıta çok hıçın olduğu için çok duman yaptım birde jel formiği yaptıktan sonra örtüp yeniden açtım arı aşağı çekilmiş

sadece katta balı ve arısı olam lardan biri muğlalı

2 yorum:

HB dedi ki...

Asım abi, bu arılar neden bu kadar gevşek halde bırakılıyor?

ariciahmet dedi ki...

Asım kardeşim hayırlı akşamlar
Hayrola bloğa virusmu girdi ne arı ile uğraşırken şimdi buldezerleremı taktın.