ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

13 Ekim 2008 Pazartesi

13 EKİM PÜREN ARILAR VE BAL


bu gün mehmet abinin arılarına ikinci oksalik vermeye gittik benimkilerde uyguladığım yöntemi aynısını uygulamamı istedi bende okeyledim zaten birinciyi yapmıştık ikinciyide uyguladık bu gün giderken hemen arılığımızın üstündeki bu muhteşem manzara dikkatimi çekti aslında nerye bakarsan manzara aynı etraf mor renge boyanmış gibi


bu seferki gidişimizde püren tamamen açmış açmamış çiçek çok az miktarda arılar bu gün püren balı ile tanıştığının belirtisi ap açık ortada idi hem arıların çiçeklere konuşu hemde kovan musluklarından girişlreinden


7 ekimde arılara kek takviyesi yapmıştım bu günkü gidişimizde bir kaç tane istisna koloni hariç kekleri bitmiş yeniledim keklerini. arıların işgal etmedikleri çıtaları tekrar alarak içlerinde daratmalar yaparak kapadım.


geçen hafta bu kovanın katını alamamıştım katta bayağı bal ve arı mevcudu vardı bu bün ise arı mevcudu bayağı çekilmiş ama tarlada da olabilirler bunu fırsat bilerek katı söktüm ballı çıtaların zaten göz balları çekilmiş sadece mühürlü olanlar kalmış onları yedeğe aldım daha sonra ihtiyaci olanlara verilmek üzere


trakya dönüşünden sonra içinde ana memesi gördüğüm kovanlardan 2 şer çıta arı ile oluşturduğum koloniler nerede ise ruşet kovana sığmayacaklar.


geçen hafta 10 çıtaya düşürdüğüm yani katlarını söktüğüm kovanladan biri bu akşamı geç saatlerine kaldığım için çok hırçındı kek bile veremeden kapadım bu gün ilk kontrol ettiklerimden biri oldu çünkü aşırı bir trafik vardı getirinin süper olduğu belli idi çıkardım çıtayı epeyce göz balı oluşmuş.


bu kovanı kontrol ederken çıtayı biraz yatay tutabildim günlük yumurtayı görebilmek için göz balları şıp şıp damladı çıta va kovan kenarına tadına baktım sanki ilhamur kokusu vardı.


kovanlardaki yoğun trafik ve havalandırma faaliyetleri yazı aratmayacak cinstendi dolu dolu arıcılık zefkinin doruklarına ulaştımallahtan dileğim havaların güzel gitmesi.


kovanlarım okadar pürenin içindelerki ama okadar yakın olmalarına nazaren içerdeki pürenlere konan arı yok arılar tepeden aşağı gelmekteler onların o gelişleri bana arıcı ahmet abinin blog unda yayınladığı teleferik olayını hatırlattı yüzlerce teleferik 10 15 metre kare yere iniyor o anda çekim yaptım ama güneş o istikamete olduğu için görüntü güneşin azizliğine uğradı


bu da istisna kovanlardan biri geçen hafta verdiğim keke henüz dokunmamışlar içerisi bal ve polenle bloke edilmiş çıtalarla dolu 2 adet değişik yerlerden çıta çekerek yerlerine temiz esmer kabarmış çıta koydum ana arı yumurta atması için mevcut iyi 7 çıtanın üzerinde arı var ama yumurta atma alanı kısıtlı .birde bu gün saat 16 ya kadar kontroller gayet normaldi tek arı bile ısırmadısadece baş maskesi ile işi götürdüm 16 dan sonra çay iştik yeniden 4 cıvarında kovanım kalmıştı kontrol edilecek havanın soğuması ile arıdaki saldırganlık arttıörtüyü kaldırıyom bütün arı suratımda ellerime eldiven kullanamadığım için epeyce isabet aldım birde bu gün bütün kovanlarımın örtü bezlerini değiştim daha önce bu seneye kadar hep pamuklu çuvallar kullandım bu yılda naylon yani un çuvalı kullanacam en önemlisi geçen hafta enteresan propolis bulan kovanın çuvalını değişmiştim bu gün aynı arı aynı propolisi yine bulmuş bakalım bu sefer ortüsünü naylun çuval yaptım sonucu görecez

1 yorum:

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Kadıoğlu,havalar ısınırsa püren bal verecek herhalde bende araziyi gezdim,görüntü çok güzeldi(14 Ekim )meteoroloji havaların ısınacağını gözlemliyor,umarım istediğiniz sonucunu alırsınız.Kolay gelsin.