ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

12 Ekim 2008 Pazar

12 ekim rusetlerde genel kontrol


bu gün hava bazen kapalı bazen açık öğleden sonra bir ara düzelir gibi oldu gittim burada ki olan yeni oluturduğum kolonilere tümüne yakınının kekleri bitmişti keklerini verdim genelini gözden geçirdim bir tansi hariç durumlar gayet iyi birine ise arı mevcudü düşük olmasına nazaren açık ve kapalı yavru mevcudu fena sayılmaz firsat bulabilirsek genel arılıktan ku koloniye çıkmaya yakın olan bir çıta takviye yapmalı

yeni oluşturduğum 8 adet koloninin 2 sinin arıları sim siyah ankara kazan analarının kızları diğer ikisi biri dağ güzeli diğeride istanbul yerlisi mevcutler bu şekilde inşallah kışı çıkartırabiliriz

2 oksalik 2 de formik yapmama rağmen bu bün çıtaları kontrol ederken kanatsız bir arıya rastladım bunu görünce diğerlerini çok inceden kontrol ettim enselerini felan ama ensede varova göremedim kek lerini verdim jel formiğide uyguladım kapadım

hep kızlar kızlar der dururuz bak ın ekim'in 12 sinde bizim erkekler halen mevcut çok enteresanıma gitti ilk en sondaki kovanı açtım dış görünüş güzel ilk çıtayı çektim iç tarafı arı mevcudu bakımından sıkışık olmasada fena sayılmaz diğer çıtayı çektim ana gözlerime inanamadım sayıları 10'u bulacak kadar erkek arı mevcudu gayet hareket halindeler.

hava yağmur sonrasında açmıştı arılığa gittiğimde bu polen yuklü kız önce üzerime kondu hiç kıbırdamadım epeyce dinlendi cepten makinayı çıkarıp resim çekmek aklıma geldi çıkarana kadar kalkıp bu yaprağın üzerine kondu.

Hiç yorum yok: