ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

31 Ekim 2008 Cuma

plakaların takılmasıyeni oluşturulan kolonileringenel kontrolupüren ve koca yemişte son durumlar

pürenler artık sona doğru gitmektelarama bu arada pürende ne kadar arı gördümse hepsinin sepetçiklerinde polen vardı

koca yemişler süper bu gün olabildiğince koca yemiş yedim geçen sefer oruçlu olduğum halde unutarak 5 6 tane yemiştim


en son arıları kontrol ettiğimden bu tarafa20 güne yakın oldu bu gün hem plakaları takmak hemde genel bir gözden geçirmek maksadı ile işe gitmedim arıların durumları çok çok güzel fundadan pek bal alamadılar ama koca yemiş balı akımı o kadar güzelki bir önceki video yayınımda arıların muslukların üzerine inişlerini seyretmek insanın ömrünü uzatıyor öyle yoğun bir çalışma varki kimi vantilator yapıyor kimi polen getiriyor kimi bal kimikeride eski alışkanlıkları olacakki musluğa konan arıyı hemen yokluyor yabancımı değilmi diye hayırlısı ile plakalarımızı da taktık inşallah hava biraz güzel giderde arıların kışlık stokları daha ziyadeleşir

cumadan önce reşadiye köyündeki arılarımın ziyaretine gittim hepsini tek tek açıp inceledim durumları gayet güzel 13 ekimde verdiğim keklerden eser kalmamış ama açık ve kapalı yumurta mevcut leri çok çok iyi hele dağ güzeli ile kazandan gelen analarının kabul edilmeyen diğeri yerli ana verildiydi ona bu ikisi diğerlerine nazaren ana kabulu bir hafta geç olmasına nazaren şu anki açıkve kapalı yavru mevcutleri güzel diğer dördüde çok iyi 2 tanesi zayıf onlarada arılar köye getirilince şu an 8 ila 10 çıtada yumurta mevcutleri olan muğlalılardan takviye edilecek.


koca yemiş çiçekleri üzüm salkımı gibi dizilmişler bu çiçeğin bir özelliği ağızları çan gibi aşağı oluşu yağmur yıkayamıyor birde iki nesil bir aradalar bu senenin çiçeği gelecek senenin meyvası şu anki meyveler ise geçen senenin çiçekleri

5 yorum:

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

20 gün sonra nihayet arılarına kavuştun hayırlı olsun.
O hasreti ve arıların durumunu merak ne demektir bilirim maşallah arılarında iyi görünüyor Allah nazardan saklasın.

Yalçın Sezer dedi ki...

Merhaba Asım Bey,

Bizde Mamu kele denen bu koca yemişlerin meyveleri çok lezzetli. Arılığa gittiğimde kendimi ağaççıklardan zor alıyorum. Geçende nakliyede kovanları yükledik ben hala bunları yeme peşinde idim. Arıların bu bitkinin nektarından ve poleninden faydalanması mükemmel bir sonbahar beslemesi yerine geçiyor. Bundan dolayı sizi tebrik ediyor başarılarınızın devamını diliyorum.

Yalçın SEZER
Uzman Bİyolog
www.bereketbal.com
www.teknikaricilik.com

erbabarici dedi ki...

Selamun aleykum!
Maşallah arılarınız güzel bereketli olsun inşallah.

Üzeyir Okkan dedi ki...

Asım bey hayırlı akşamlar.
Gördüğüm kadarıyla arılarınız ve arılığınız çok güzel.Belki size komik gelecek ama ben şu kocayemiş'i bizim trakyada görmedim
merak ediyorum ormanda mı yetişiyor yoksa özel olarak ekiliyormu? Kolay gelsin.

Unknown dedi ki...

herkese çok teşekkür ederim yorum ve dileklerinden dolayı allah razı olsun
üzeyir kardeş koca yemişi traktada bende görmedim uzun yıllar gezginci arıcı olarak trakyanın değişik yerlerinde konakladık hiç dikkatimi çekmedi bu ağaçcıklar ormanda serbest olarak bulunmaktalar dikme felan değiller