ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

26 Mayıs 2008 Pazartesi

20 çıtalı arı da son durum

ana arı 3 çıtada yumurta attıktan sonra kesilmiş ana arıyı verdiğim günün ertesi gününde gördüğüm taraf taki 6 çıtayla bütün kattaki çıtaları kontrol ettim yumurta görmeyince kesilmiş olduğunu anladım ve kuluçkalıkta geri kalan 4 çıtayı kontrol etmedim arı da biraz hırçınlaşmıştı yumurta görmeyince gidişatından memnun olduğum kovandan bir çıta günlük ve sutlü yumurtalı verdim kata birde trakyadan gelen oğullardan birinde temel petek henüz kabartılmış ve bir çok yeri bozuk olan çıtanın alt kısmını yırtarak verdim fatat bu verilen iki çıta üzerine üç günde ana memesi yapılmaması düşündürücüydü pazar akşamı ise 2 alt resimdeki memeleri veriğimde biri açıktı bu gün onu kapamışlar fakat önceden verdiğim çıtalara ne yüksük ne meme yamamışlar bunun üzerine kontrol etmediğim 4 çıtayı kontrol etme mecburiyeti oluştu açtım o çıtalarardan 2. si yeni kabartılmış ve üzerinde gayet güzel yumurta atılmış ve onlarca içi sütlenmiş değişik boyutlarda açık memelerle karşılaştım



bu iki resim bu arıya verilen ananın yumurtladığı yumurtalar üzerine kurulan ana memeleri gözükmekte



bu meme kovana verdiğimde henüz kapanmamıştı ve bu memelerin oluşmasını yırtık oluşu nedeniyle olduğunu sanmaktayım bu günkü kontrolümde ana gayet sağlıklı fakat henüz katlık olmadı



bu meme deki anadan bir gün büyük ben mümkün olursa öteki ananın bu kovanın anası olmasını sağlayacam diğer alt kattaki memeler kapanınca alınıp kutulara nakledilecek bu gün öğleden sonra çalışmayıp arıları kontrol ettim daha sonra cafer abi tlf etti benim arılarda durgunluk var baka bilirmisin gittik kontrol ettik herşey normal daha sonra akşam üzeri başka bir abi aradı onunda kovanına daha önce hazırladığınız temel petek verecektik gittik verdim sağ olsun dönüşte eve kadar getirdi .


dış kapıyı açtım açmamla geri fırlamam bir oldu dağ keçisi sanki üstüme gelmekte aslında bu tür şeylerden ürkmem ama iş yorgunluğu 3 yerde arı yorgunluğu bitkin bir halde idim ev sahibim nerden bulmuşsa bilmiyorum hopaya gönderilmek üzere bu gece merdiven girişinde misafirimiz okadarda özenerek yapılmışki sanki canlı altteki tutturulduğu taş biraz daha gerçekçi olsa dahada mükemmel olurdu



Hiç yorum yok: