ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

14 Mayıs 2008 Çarşamba

dün temel emicemin arılarının açlık sınırında olmaları bu gece beni uyku tutmadı benim arıların durumudaha kötü dür diye ve aklıma gelen başıma geldi 13 14 çıta olan arılar sanki oğul vermiş gibi5 6 çıtaya düşmüşler içlerinde bir damlacık balları kalmamış oysaki arılar mahallemizde bolca bulunan bu çiçekten sanki üzerinde oğul varmış gibi üzerinde arı oluşu akasyaların henüz bitmeyişi yoncaların tam mevsimi gel gelelim arılarda bal yok bal olmadığı gibi arı mevcudu yarıdan fazla yok olmuş .oğul verdi diyecem eski analar içeride 10 gün önce kontroletmiştim katlarını koymuştum. zehirlendiler desem önlerinde ölü hiç yok bakanımın dediği gibi genç nüfüs yaşasın diye tarlacı nüfüs toplu intihar ettiler


10 tane kovanın katlarını geri çözdüm 13 14 çıta arılar 5 -6 çıta ya düştüler


doktorum seni dinledim maskeyi giydim kendi arılığımda öyle sinirlendilerki belimden girip tam gözümü şişirdiler




emicemin arılığından maskeye doldurup arılığıma getirdiğimde ruşet kovana aktarıp aslında çiftleştirme kutularına taksim edip ana üretiminde kullanmayı düşünüyordumbizim alet henüz yola çıkmamış birde trakya ya giden oğul yakalama kovanları doldu her halde kutulara taksim işini erteleyip oğulu bu kara kova aktardım








pekte az sayılmaz bakıma alırsak nasipte olursa seneye kestane balına hazır olur

Hiç yorum yok: