ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

5 Mayıs 2008 Pazartesi

5 MAYIS ARILIK KONTROLLERİ

değerli arıcı dostlarım arılarımıza temel petek verildiğinde dikkat etmemiz gereken hususlardan bazıları arılarımıza vermiş olduğumuz petekler kabartılma sürecinde mutlaka takip edilmeli sebepleri ise bu petekler yırtık olan yerlere hemen ana yüksüğü takılmakta ve oğula meilli olmayan arı bile bu sebeple oğul vermekte aslında bu resimleri geçen cumartesi çekmiştim ama yayımlamak bu güne nasipmiş. arınız bir kaç çerçeve dahi olsa bu durumlarda sıkışma olmadan dahi oğul verebilmekte


bu resimde ki ana yüksüğüde temel peteğin yırtık oluşundan takılmış normalde bu kovan henuz 10 çıta bile değil

bu durumlarda ise arılar çıtanın tam ortasına yüksük yaparlarsa bunun anlamı ise ana arı artık ihtiyaçlarına cevap vermiyor ve ana arıyı değiştirmek maksadıyla anaya nispet çıtanın ortasına meme yaparlar bu durumlarda koloni takip edilerek kontrollü şekilde ananın değişmesi sağlanmalıdır.



bu kolonide geçen yıl dışardan aldığım analardan biri bunun gibi 5 kovanım var hepside aynı henüz 5 çıtayı geçmiş değiller oysaki diğer kovanlarım neredeyse 20 çıtaya yaklaşmaktalar bunlar ise henüz 5 çıtadalar arılarda anadan bezmiş olacaklarki ana memesi yapmaya başlamışlar çıtanın orta kısmına.











çiftleştirme kovanlarının mumlarını çıtaya iple monte ettim artık gerisi arılara kalmış







kendi arılarıma kıyamadım 3 çıta lık arı satın aldım ve 5 adet çiftleştirme kutusuna taksim ettim arılarını geçen yıl ömerli nin koçullu mahallesinden okul müdürü halis tuncerin çıkan oğulundan fazlalık anaları toplamıştım ve o kovanlarım bu yıl süper bu yıl yine nasip oldu orada iken oğul çıktı arılarından 2 tane ondan aldım dölsüz ana 4 tanede başka bir arkadaş getirdi bunları kafesle verdim önce arılara yanlız arıları koymadan önce iyice sarmısak sürdüm çiftleştirme kutularına 3 saat gibi bir zaman sonra anaları serbest braktım akşam üzerı baktım yanlız bir tanesi anayı sıkıştırmış onu hemen tekrar kafese koydum







çiftleştirme kutularımın katları da mevcut önce takmak zorunda kaldım çünkü ana kafesı olunca kapak kapamadım anayı serbest braktıktan sonra katları soktüm





































/


kapak 2 bölümden oluşmakta kapağın altında arıların alttan girebilecekleri kek bölümü bulunmakta







kayınçonun oğluna almanyaya ana arı üretim sistemi olan jager sistemini ısmarladık gelinceye kadarda çiftleştirme kutularındaki analar döllenir vede yumurta atarlar ve naip olursa birdahaki sefer onun alt yapısını hazırlamış oluruz.
sayın ali türk abim kızacak bana ama ben o kovanın geçen senede 2 anasını almıştım dölsüz olarak sadece o ikisi için ugraşmamak için 4 tanede başka arkadaştan aldım hemde sisteme alt yapı oluşyurmuş oldum.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

hiç alakası yok
çerçeve ile değil
ana ile ilgili mesele
yanlış bilim

Unknown dedi ki...

alakası olup olmadığını denede gör.