ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

19 Mayıs 2008 Pazartesi

ARICILIKLA DOPDOLU CUMARTESİ

cuma günü nur arıcılığın getirmiş olduğu muğla arılarından 3 adet kovanlarıma takviye maksadı yla satın almıştım çumartesisaat 8.30 gibi arılığa giderek ilave edeceğim kovanları belirledim 18 çıta arı yı diğer kovanlara ballıkla kuluçkalık arasına gazete kağıdı koyup sadece ballığa sarmısak sürerek 3 er çıta ilave ettim birtanesini de dağıtmadan iç düzenlemesi yaparak kat koydum bakalım kestanede ve trakyada verimini deneme maksadıyla kalan tek çıtaları anayla birlikte sağına ve soluna ballı polelli koyayup braktım

yanlız 5 tanesine 3 er çıta dağıttıktan sonra sıra altıncıya gelınce dalgınlığa gelerek gazete kağıdını kuymadan kuluçkalığın üzerindeki çıtalarada sarmısağı sürdüm ve gazete kağıdını koyup ballığı koydum ve diğer 3 çıtayı ilave ettim biraz sonra sadece bu kovanın önünde ölüler oluşmaya başladı geç uyandım ama iş işten geçmişti ben çıtaların üzerine sarmısak sürmeyecektim sebebi koku kovana hemen sindi dışardan gelen tarlacı arıların kokusu değişik olduğu için tarlacı arıları öldürüp attılar. yada akşamdan her ikisine yada ilave edileceklerle birlikte dağıtılacak olan kovanlara sarmısak sürşüş olsaydim daha iyi sonuç olacaktı. işim bitince saat 15 cıvarlarıydı arılığımın alt tarafında kemal büyük abinin oraya gittim daha önce benim beykozda yaptırdığım oğul yakalama kovanlarının 5 ini vermiştim ona 4 ü ile birlikte kendinin ve şükrü abimizin toplam 9 kovan trakyaya oğul yakalama maksadıyla götürmüşlerdi şükrüyle birlikte saat 16 cıvarıydı gidiyoz dediler bende gidelim dedim çıktık yola gittik kapanların kurulu olan yerlere burdan sonraki resimleri yanlışlıkla sile bildim nasıl oldu bilmiyom şu an saat 01 09 yarına kalıverdi trakya macerası

1 yorum:

Fatih dedi ki...

merahalar oncelikle gecmis olsun bu donemde ari agilesini zayiflatan erhangi bir sebep bizi oldukca uzuyor . Benim sizinle paylasmak istedigim ve benim kulandigim bir takviye metodunu kisaca anlatmak istiyorum oncelikle kolonileri iki veya uc bolume ayiriyorsunuz uzerine kalem veya baska bir seyle isaretleyip kontroleri yapiyorsunuz kontrol sonunda veya kontrol sirasinda takviye yapmak istedigin kovanin uzerine arili cerceveyi getirip arilari firca ile supurup cercevelerin uzerine dusmesini sagliyorsunuz elinizde kalan yavrulu veya balli cerceveyide kovana koyduktan sonra kovanin kapagini kapatiyorsunuz islem o kadar basit kolay ve basarili , ne sarimsak ne gazete ne un nede baska erhangi birsey, takviye yapmak cok kolay arkadaslar boyle sezon ortasinda veya erhangi bir donemde durup dururken arilarimizin birbirini kesmelerine neden olan sistemlerden uzak duralim belki basit vede pekte imkansiz durabilir bu sistem ama inaninki cok cok vede cok basarili ,,kolaygelsin hoscakalin